Het eten van vis is enorm gezond voor je, er zitten ongelofelijk veel gezondheidsvoordelen aan. Vis zit vol met voedingsstoffen en benodigdheden voor het menselijke lichaam.

De voedingsstoffen

In meeste vissen en schaaldieren zit enorm veel vitamine b6 en b12. Ze bevatten fosfor, jodium en seleen. Allemaal erg belangrijke stoffen voor in het lichaam. Ook zitten er veel eiwitten en gezonde vetten in vis die helpen met processen in het lichaam.

Bijvoorbeeld kabeljauw is heel goed voor de stofwisseling en hier zit veel flour en selenium in. 

In vis zit meer onverzadigd vet dan in andere soorten vlees. Dit zijn ook veel goede vetten zoals omega-3. Omega-3 beschermt heel goed tegen hart -en vaatziekten.

Ook houdt vis je bloedstroming soepel en gezond. 

Gerechten met vis

Je kan heel erg veel kanten op met vis. Je kan de gerechten zo creatief maken als dat je wilt. We gaan je hier even een paar ideeën geven.

Je kan een heerlijke ceasarsalade maken met zalm, dit is handig voor als je nog niet helemaal weet of je vis wel heel lekker vindt. Zo kan je er heel simpel en snel achter komen.

Je zou ook langs een eetcafé kunnen gaan en daar gerechten proberen zodat je ze niet zelf hoeft te maken. Zo weet je dat ze gegarandeerd goed gemaakt worden. 

Wat je ook kan doen is langs de visboer gaan en dan de lekkerste soorten vis navragen en zo kom je er vanzelf achter wat je lekker lijkt. De snackbar is ook een goede optie als je een snelle hap wilt proberen. Kabeljauw en kibbeling zijn altijd een lekkere optie. Ook haring is een traditionele vis in Nederland, die moet je geproefd hebben met uitjes.

Lees op onze site nog meer blogs over vis en kom vanzelf op leuke ideeën om nieuwe dingen te proberen. Natuurlijk kan je ook onze blogs lezen voor de lol, ze staan bomvol met informatie!

Pin It on Pinterest